♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

zondag 3 februari 2013

Opname

Zoals sommigen van jullie misschien weten, heb ik onlangs de diagnose Emotie Regulatie Stoornis (ook wel bekend als Borderline Persoonlijkheidsstoornis) gekregen.

Het ging al een tijdje niet helemaal lekker. Onlangs heb ik veel gesprekken gehad met (nieuwe) mensen en begin ik binnenkort met twee nieuwe therapieën/trainingen. Dit allemaal bij elkaar heeft heel veel stress veroorzaakt en voelde ik me helemaal niet goed. Voordat ik iets ergs zou doen, heb ik dit aangegeven en ben ik afgelopen donderdag (vrijwillig) opgenomen in het Psychiatrisch Centrum Rielerenk.

Morgen begint mijn behandeling hier eigenlijk pas echt. De afgelopen dagen heb ik hier niet echt iets te doen gehad. Proberen om een beetje rust te pakken, te wennen aan de nieuwe omgeving, de mensen, de medicijnen. Ik moet zeggen dat dit me nog wel mee valt. Helaas voor mij gaan er deze week al een aantal leuke mensen weer weg, dus ik hoop dat ik een beetje met de nieuwe mensen op kan schieten. Maar voor hun is natuurlijk alleen maar goed. :)




We hebben hier een gezamelijke huiskamer, waar iedereen altijd mag zitten. Hier ontbijten, lunchen en dineren wij ook iedere dag. Verder kunnen we hier gewoon lekker kletsen, tv kijken, lezen, computeren, spelletjes doen etc. De keuken zit hier ook bij en hier kunnen we dag en nacht gebruik van maken.




Ook met de slaapkamer is niets mis eigenlijk. Hij is ruim, er staat een kast, een bed, een nachtkastje, een tafeltje, een stoel en nog een bureau + stoel. De slaapkamer ziet er nu alweer anders uit, ik heb wat dingen veranderd. Het bed is echt een ramp, zakt heel erg door en heb na 3 nachten al veel last mijn spieren hierdoor.
Ook heb ik een eigen douche en wc, de badkamer is behoorlijk groot. Wel fijn om iedere dag gewoon lekker onder de douche te springen in je eigen kamer, wanneer je wil.

Morgen begint hoogstwaarschijnlijk mijn programma, maar dat hoor ik dan pas. In het weekend is het onmogelijk dat hier ook maar iets gebeurt blijkbaar. Ook moet ik nog steeds bloed prikken, waar nog weer een formulier voor gemaakt moet worden etc. Dit zou vrijdag gebeuren, nu op z'n vroegst dinsdag. De communicatie hier is niet altijd even best.

Maar goed, ik zie wel hoe het verder allemaal gaat. Zal proberen om hier steeds iets te schrijven in ieder geval. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten