♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

woensdag 11 januari 2017

11 / 365 : Gezond eten.

Laatst ben ik bij de diëtiste van Dimence geweest. Vroeger had ik nooit gedacht dat ik dat nodig zou hebben. Ik had eigenlijk bijna altijd een gezond gewicht. Tot ik het medicijn Seroquel/Quetiapine moest nemen. Daardoor begon mijn gewichtstoename. Het maakt je ook hongerig, de hele dag door, wat je ook eet. Tel daar bij op dat ik echt een emotie eter ben. Dat ging dus niet goed. Na een aantal jaren gestopt met dit medicijn. Daarna heb ik verschillende antipsychotica gehad, maar niets hielp, waardoor ik vorig jaar dus met veel tegenzin weer Seroquel moest gebruiken. Sindsdien is mijn gewicht zo erg toegenomen dat ik zonder hulp van de diëtiste waarschijnlijk nooit zou kunnen afvallen.

Maar om over te gaan naar het positieve: Ik heb mijn eetgedrag helemaal omgegooid. Ik eet nu alleen maar gezonde dingen (af en toe wel wat lekkers) en ik eet nu op vaste tijden en neem kleinere porties. Het fijne is dat ik nu al merk dat het beter is voor mijn lichaam. Dus ik ga zo door voorlopig.

Het plan is om eerst 9 kilo af te vallen. Helaas kan ik op dit moment niet sporten, eigenlijk kan ik alleen maar kleine stukjes lopen. Wanneer ik het sporten weer op pak dan gaan die 9 kilo's er van af.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten