♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

zaterdag 17 augustus 2013

Bijbel.

De jongerenbijbel die ik een aantal jaren geleden
van een vriendin (Kirsten), heb gekregen.



Nu zullen de meeste mensen die dit lezen het misschien wel raar vinden dat ik in de bijbel aan het lezen ben.  Ik was er eigenlijk al in begonnen toen ik hem gekregen had, maar na een tijdje kon ik het niet meer bijhouden, helaas. 
Dit weekend heb ik het grote, zware boek er maar weer eens bij gepakt en ben ik weer bij het begin begonnen. Ik probeer iedere dag een stuk te lezen in ieder geval. 

Ik merk nu wel dat ik de tekst veel makkelijker kan lezen en er veel meer van begrijp dan de vorige keer. Al ben ik nog steeds erg blij met de extra informatie die bij de tekst staan, die verduidelijken sommige dingen net even iets beter. Sommige dingen zal ik misschien wel nooit helemaal goed begrijpen. 

En natuurlijk vragen mensen zich altijd gelijk af, of je in (een) God gelooft, wanneer ze zien/horen dat je de bijbel leest. Tja, goede vraag. Het is niet zo dat ik in God geloof, maar het is ook niet zo dat ik er niet in geloof. Klinkt natuurlijk een beetje vaag. Maar het komt er gewoon op neer dat ik persoonlijk geen bewijs heb dat absoluut God bestaat en ook geen bewijs dat God absoluut niet bestaat. 

Dus, ja, ik ben gewoon een vrouw ben die de bijbel leest, omdat ik het interessant vind. Als ik ooit bewijs vind dat voor mij persoonlijk bevestigd dat God bestaat, goed. Als dat nooit gebeurt, ook goed. 


* * *

Ik heb wel gemerkt dat het lastig is om deze bijbel mee te nemen. Het kan wel natuurlijk, maar hij is eigenlijk net iets te groot en te zwaar. Daarom ben ik op zoek naar een bijbel in een kleiner formaat die makkelijk in een tas past. En hopelijk vind ik er 1 die er ook nog eens mooi uitziet aan de buitenkant, altijd leuk. ;) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten