♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

vrijdag 20 september 2013

Opname bij Team Psychose.

Vorige week dinsdag werd ik verwacht op de Rielerenk bij Team Psychose. Dit was alleen niet doorgegeven aan mijn hoofdbehandelaar, die mij dus ook niets hierover heeft kunnen vertellen. Woensdagochtend werd ik door mijn hoofdbehandelaar gebeld en toen zei ze dat ik sowieso op vrijdag opgenomen kon worden. Maar waar, dat wist ze niet. Vreemd. Ze zou terug gebeld worden, dus ik zat te wachten op die informatie.

Net na dit gesprek werd ik gebeld door iemand van Team Psychose, die mij dus vertelde dat ze mij op dinsdag hadden verwacht, waar ik verbaasd op reageerde. Maar goed, met die man afgesproken dat ik nog mocht komen die woensdag, om 15:00. Hierna nog weer even met mijn hoofdbehandelaar gesproken en verteld hoe en wat. Ik had mijn opname plek nu en ik had geen zin om ergens over in discussie te gaan of wat dan ook, dus het was een kort gesprek. 

Woensdag om 15:00 kwam ik op de Rielerenk en gelukkig werkte er iemand van de verpleging die ik al kende. Mijn spullen uitgepakt, bed opgemaakt en daarna in de huiskamer gaan zitten, wat thee gedronken. Ik sprak de assistent arts pas laat die dag, dus daar heb ik een tijdje op moeten wachten. Ondertussen wel kennis gemaakt met de meeste mensen hier. Sommigen zijn wel oké, anderen spreek ik eigenlijk helemaal niet. Maar het is niet zoals bij mijn vorige twee opnames helaas. De sfeer is heel anders, het is niet gezellig, iedereen heeft altijd wat te zeiken over iets of iemand anders. Het is saai en niet prettig om hier te zitten eerlijk gezegd. Daar heb ik wel last van. Zie er ook niet naar uit om zo'n lange tijd tussen deze mensen te zitten.. 

De nacht van woensdag op donderdag heb ik nauwelijks geslapen. Om 8:30 mezelf uit bed gesleept voor een beker thee en een glas melk. Om 9:45 is de dagopening op deze afdeling en dan drinken we daarna nog gezamelijk koffie. Het eerste therapie blok is om 10:45. Om 12:00 is de lunch in de kantine, vaak ook gezamelijk. Daarna hebben we even tijd voor onzelf. 's Middags hebben we ook nog een therapie blok.

Maar alles is dus heel anders dan ik gewend ben hier op de Rielerenk. Nouja, sommige dingen zijn hetzelfde gebleven. En daarmee bedoel ik de problemen. De communicatie is nog steeds zo goed als afwezig. Mijn medicijnlijst klopt voor geen meter. Mijn medicijnen waren te laat binnen gekomen. Echt, het gaat weer geweldig. Oh, en ik heb heel veel sport en conditietraining op mijn programma. Alweer. En als ik ze dan voor de zoveelste keer uit leg dat ik dat soms niet kan doen en zeker niet zo vaak, kijken ze me dom aan. Er is hier volegens mij NIEMAND die mijn dossier heeft gelezen. En ik word er echt niet goed van om alles wéér 100x uit te moeten leggen en wéér boos moet worden voordat iemand luistert en er iets gebeurt. Ik mag toch hopen dat dit niet de komende 5 weken zo blijft.

- - - 

Afgelopen week zijn er ook nog weer een aantal dingen gebeurd waar ik boos om ben. Heb nog steeds moeite met sommige mensen van de verpleging. Ze zijn echt te bazig en willen te veel laten merken dat zij de baas zijn hier. Erg vervelend. 

Verder heb ik afgelopen week meer mee kunnen doen met het programma dan vorige week. Ging niet elke dag even goed, maar nu weet ik waar ik aan toe ben, dus volgende week gaat het hopelijk nog wat beter.
Morgenvroeg ga ik eerst lekker naar huis toe, ook thuis slapen. Zondagavond moet ik weer terug zijn op de Rielerenk, voor 20:00. Dat is wel even fijn.


Tsja, verder.. In mijn vrije tijd hier ga ik wandelen, series of films kijken, wat lezen af en toe. Ben nog steeds erg moe, omdat ik heel slecht slaap zonder slaapmedicatie. Als dit zo blijft moet ik volgende week toch maar weer even bij de psychiater langs om dit te bespreken. Nu ben ik eerst de Seroquel aan het afbouwen en ben ik met Risperdal begonnen (anti-psychotica). Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. 


3 opmerkingen: