♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

donderdag 23 mei 2013

Dag 2.

Vanmorgen is het gelukt om op tijd op te staan en om 8:30 bij de dagopening aanwezig te zijn. Dat is al heel wat. Meestal lukt mij dat niet echt, maar nou had ik gisteren ook al veel geslapen.

Bij de dagopening gelijk weer aangegeven dat ik het individueel wilde doen en dat is vanaf nu dus weer elke ochtend om 8:45 gewoon op de afdeling. Daarna heb ik maar een beetje op bed gehangen, want ik had nog geen programma en het regende te hard om naar buiten te gaan. Uiteindelijk nog eventjes geslapen tot 10:45, toen werd ik opgehaald voor de huiskamervergadering.

Daarna nog wat gelezen en in de huiskamer gezeten. om 12u boven in het restaurant gegeten. Vind het wel heel moeilijk, omdat het daar zo druk is en ik niet kan ontspannen, maar ik probeer het nog wel even..

Na de lunch heb ik een gesprek gehad met iemand van de verpleging. Ik heb haar een papier gegeven waar op staat waar ik het meeste last van heb, wat dus de psychotische symptomen zijn. Daarna hebben we samen een heel dagprogramma gemaakt voor mij, zodat ik veel meer structuur heb, iets om me op te richten en aan vast te houden. Zo is het duidelijker voor mij.

Voorbeeld dagindeling


Om 13:30 had ik gelukkig wel weer DB (dagbesteding) en ben ik weer aan het kleuren geslagen. Nieuwe mandala gevonden die ik nog niet had gemaakt, dus daar mee aan de slag gegaan.



Om 14:45 weer terug op de afdeling. Even een boek erbij gepakt om te lezen, wat heel erg confronterend bleek te zijn, aangezien het bijna een exacte weerspiegeling is van mijn symptomen. Mooi boek om te lezen en voor mij heel begrijpelijk. Soms ook moeilijk, maar goed om te lezen voor mij denk ik.

En niet te vergeten de dagafsluiting om 16:30. Verteld wat ik vandaag heb gedaan, wat dus niet zo veel was zonder programma en vond het lastig om iets te vinden wat ik wilde doen. Daar helpt mijn programma nu ook wel goed bij denk ik, om die nutteloze uren tussendoor op te vullen.

Zometeen om 17:00 weer boven eten in de kantine. Erg moeilijk dus voor mij, maar ik doe nog een poging. Hopelijk is het niet zo heel druk.. Daarna is het wachten op mijn ouders die rond 18:00 komen. En de rest van de avond ga ik even in de huiskamer koffie drinken en tv kijken sowieso. Misschien nog even wat lezen of schrijven. Zie wel waar ik dan behoefte aan heb. En dan om 22:00 m'n bed in en proberen om zo mijn dag-nacht ritme een beetje te herstellen en op orde te houden ook.

2 opmerkingen:

  1. Hey To`tje,

    Fijn om even te lezen hoe jouw dag was. Om te weten hoe het ging vandaag. Mooie mandela heb je gemaakt. Dikke knuffel en xxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welk boek lees je? x Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen