♥ Didi ♥

♥ Didi ♥

maandag 13 mei 2013

Nieuwe diagnose.

Nou, vanmorgen om 9:00 moest ik weer bij de Rielerenk zijn voor de uitslag van de Autisme Spectrum testen die ik de afgelopen weken heb gedaan. Wist niet echt wat ik er van moest verwachten, dus ik was behoorlijk zenuwachtig daardoor. Gelukkig waren ze nu voor de verandering wél eens op tijd aanwezig, dus dat was wel prettig.

De arts van de afdeling waar ik verbleef, de arts die de testen bij mij af heeft genomen en mijn moeder waren aanwezig bij het gesprek. Was toch wel fijn dat mijn moeder mee was, want ik merk nu alweer dat ik veel dingen heel slecht of niet heb (kunnen) onthouden.

Uit de testen is gebleken dat ik licht autistisch ben. Maar ja, het autisme spectrum is zo ontzettend breed.. Wat bedoelen ze daar nou precies mee? Er zijn zoveel soorten autisme. Ik vind het nogal lastig om te begrijpen op dit moment.

Nadat ons dit verteld was, heb ik gelijk aangegeven dat ik het veel meer eens was met de diagnose Borderline Persoonlijkheidsstoornis. Die symptomen heb ik allemaal op 1 na en verklaart heel veel dingen, ook van de eerdere jaren met problemen.
Ze zeiden dat het heel goed van mij was om daar over te beginnen, omdat blijkbaar heel veel mensen, vooral vrouwen, onterecht de diagnose van BPS krijgen. In plaats daarvan heeft men dus vaak eigenlijk last van een vorm van autisme, een ontwikkelingsstoornis. Wat volgens die artsen dus ook bij mij het geval is.


De problemen veroorzaakt door het autisme, veroorzaken weer gedrag dat heel ook heel erg typerend is voor BPS. Vaak zijn de klachten gewoon precies hetzelfde blijkbaar. Ik geloof/snap dat niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Misschien komt dat nog.

Als laatste had ik aangegeven dat ik ook 2 keer een test had gedaan over psychotische klachten, waar ik ontzettend hoog op scoorde. Er werd dan ook gelijk met de verpleging over overlegd toen, maar uiteindelijk hebben ze er helemaal niets meer mee gedaan. Ook niet toen ik meerder keren heb aangegeven dat het erger werd.
Maar goed, als antwoord kreeg ik zo'n beetje dat daar niets meer mee gedaan zou worden en ik kreeg te horen dat dit ook door het autisme zou komen. Nou sorry hoor, maar dat zal echt niet geloven.

Ik heb een lichte vorm van autisme, maar mijn klachten/problemen zijn behoorlijk heftig, al zeg ik het zelf. Dat van die BPS klachten kan ik nog wel een beetje snappen, maar deze heftige psychotische klachten komen echt niet bij het autisme vandaan. Kunnen zo hoog of laag springen, maar dat krijg je er bij mij niet in.
Ze hebben wel mijn dosering Seroquel verhoogd in de hoop dat dat helpt. Dus ik zal weer even een zombie zijn deze week vrees ik, mja, als het helpt..

Donderdag ga ik wel mijn nieuwe therapeut er gelijk op wijzen dat ik wil dat er naar die psychotische klachten wordt gekeken. Het is voor mij gewoon een hel en nog erg gevaarlijk ook op sommige momenten. Sinds ik thuis ben is het allemaal maar erger geworden en mijn moeder staat al op scherp voor het geval er iets ernstigs gebeurt. Dit kan zo niet, voor mij niet en voor mijn omgeving niet. Ik ga heel eerlijk zijn tegen de nieuwe therapeut en gelijk de eerste keer iets heel persoonlijks laten lezen, maar het moet wel.. Voordat het te lang duurt en wél fout gaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten